Sparekassen Kronjylland Lokale Afdelinger

Fakta om os

Sparekassen Kronjylland er Danmarks største sparekasse med mere end 36.000 garanter.

Som garantsparekasse er vi en selvejende institution og har dermed ingen ejere. Det giver os mulighed for at tænke mere langsigtet og investere i langvarige relationer med vores kunder, ligesom vi støtter en række klubber, foreninger og forskellige lokale tiltag.

Sparekassen Kronjylland arbejder med baggrund i fire kerneværdier, som er: Kundefokuseret, Troværdig, Imødekommende og Kompetent.

26. november 1829 blev det, der i dag hedder Sparekassen Kronjylland, stiftet. Sparekassen for Randers By og omegn begyndte som en sideforretning i en købmandsbutik. Sparekassen Kronjylland dækker i dag store dele af Midt- og Østjylland samt dele af det sydlige Jylland, ligesom vi har seks afdelinger på Sjælland. Sparekassen Kronjylland er blandt landets 10 største pengeinstitutter og vokser i disse år betydeligt med blandt andet åbning af nye afdelinger.

Hovedsædet i Randers blev indviet i 2001.

Aktuelt lige nu

Sparekassen er stolt sponsor for Danske Hospitalsklovne

Vi er stolte over, at vi igen i år er Kæmpe Klovnesponsor for Danske Hospitalsklovne og er med til at støtte deres arbejde for indlagte børn i Danmark.

Ny netbank og mobilbank

Prøv den nye net- og mobilbank

I disse måneder knokler vi for at få vores nye net- og mobilbank helt klar, men allerede nu kan du prøve den af og bruge stort set alle funktioner.

Webinar: Energipriserne truer sommerferien

Priserne på el, varme og gas er eksploderet. For nogle familier er ekstraudgifterne så store, at det nemt kan koste en sommerferie eller det, der er værre. I Sparekassen Kronjylland kan vi ikke trylle prisstigningerne væk, men du kan tilmelde dig vores webinar, hvor vi rådgiver om, hvordan du kan håndtere de ekstra udgifter.

Er skattefri udbetaling af efterløn en god idé for dig?

I denne tid modtager næsten 330.000 danskere, som stadig er med i efterlønsordningen tilbud om at få udbetalt efterlønsbidrag skattefrit. Tilbuddet gælder frem til 30. juni 2022.