Nyt om Sparekassen

Ny ledelse og nye lokaler til Sparekassen Kronjylland i Odder

Afdelingen i Odder rykker til Nørregade 12 for at få en mere central og synlig placering, og vi opgraderer samtidig på erhverv.

Medarbejderne i Sparekassen Kronjylland i Odder skal snart finde flyttekasserne frem. Sparekassen flytter nemlig i begyndelsen af næste år fra de nuværende lokaler i Rathlousgade til Nørregade 12. Dermed kommer de til at ligge i det aktive handelsområde, hvor man også finder blandt andet Kvickly og Løvbjerg.

- Som Odder har udviklet sig, er vi efterhånden kommet til at ligge lidt gemt væk. Selv om der kun er fem minutters gang mellem vores nuværende afdeling og den nye, bliver vi langt mere synlige med den nye placering. Derfor var vi ikke i tvivl om at slå til, da muligheden bød sig, fortæller Klaus Madsen, der er daglig leder af afdelingen.

Ny daglig leder

Klaus Madsen er en anden af nyhederne i Sparekassen Kronjylland i Odder. Han er nemlig netop begyndt i rollen som privatkundechef og daglig leder. Han har tidligere haft en lignende stilling i en af Sparekassens afdelinger i Aarhus.

- Jeg glæder mig rigtig meget til at blive en del af byens liv og sikre, at alle i Odder kender os. Odder er inde i en meget spændende udvikling med nybyggeri, tilflytning og nye virksomheder. Det vil vi være en aktiv del af, ligesom vi skal opnå en position, hvor vi er det naturlige valg, når du skal vælge et pengeinstitut i Odder, forklarer Klaus Madsen.

Afdelingen får fremover fælles ledelse med Sparekassens afdeling i Skanderborg, hvor Susanne Talbo bliver afdelingsdirektør for begge afdelinger. Hun har hidtil været afdelingsdirektør i Skanderborg. Tove Abrahams, der var afdelingsdirektør i Odder, er aktuelt sygemeldt, og hun får efter aftale en anden rolle i Sparekassen, når hun er klar til at vende tilbage.

- Vi har en lignende struktur flere andre steder i Sparekassen, og det fungerer rigtigt godt. Det giver både stor lokal synlighed med Klaus Madsen som daglig leder og en større gruppe af medarbejdere, der betyder stærke kompetencer og optimale rammer for sparring, forklarer områdedirektør Pia Avnsted.

Øget fokus på erhverv

Et af indsatsområderne for Sparekassen Kronjylland i Odder bliver på erhverv. Her får afdelingen fremover tre erhvervsrådgivere med erhvervskundechef Lasse Mønster i spidsen.

- Odder bliver ofte omtalt som en bosætningsby, men det er altså også en erhvervsby med et aktivt handelsliv, produktionsvirksomheder, håndværkere, liberale erhverv og meget andet. Det er faktisk en overset, men attraktiv del af både Odder som by og kommune, mener Lasse Mønster.

- Vi har allerede i dag en del erhvervskunder i byen, men jeg tror på, at vi med vores personlige og engagerede tilgang samt store forretningsforståelse kan få en endnu større andel og dermed hjælpe endnu flere lokale virksomheder i deres udvikling, fortæller Lasse Mønster.

Yderligere info hos:

Områdedirektør Pia Avnsted på 26 30 17 80