17wall

Støtter aarhusiansk street art

Lægger gavl og penge til malerier med fokus på FN’s verdensmål

17 husgavle og 17 verdensmål er så småt ved at finde hinanden i Aarhus’ gader. En af årsagerne er Sparekassen Kronjylland, der både har bidraget med en gavl og et økonomisk bidrag til projektet 17Walls.

- Det er et meget spændende projekt, som både sætter lys på nogle vigtige emner og bidrager til oplevelser i byrummet. Derfor er vi også glade for at være en del af det, fortæller områdedirektør Allan W. Hjæresen fra Sparekassen Kronjylland.

Kunstneren Marat Morik har netop færdiggjort sit værk på Sparekassen Kronjyllands bygning i Vestergade 11. Det store gavlmaleri symboliserer verdensmål nummer tre, der handler om sundhed og trivsel. Og det er ikke tilfældigt, at det blev netop det verdensmål.

- I Sparekassen Kronjylland er trivsel en ramme for en meget stor del af det, vi gør. Vi er flere gange kåret som Danmarks bedste arbejdsplads, fordi vores medarbejdere trives, hvilket er en forudsætning for tilfredse kunder. Men også i vores arbejde med sponsorater, sociale donationer og meget andet er trivsel altid i fokus. Endelig er økonomisk overblik en forudsætning for både sundhed og trivsel, og derfor er det også helt indarbejdet i vores tilgang til vores kunder, hvor alle har en personlig rådgiver, der hjælper netop dem med både overblik og økonomiske muligheder, forklarer Allan W. Hjæresen.

Det første af de 17 værker stod færdig i maj sidste år, og efter planen er alle malerierne færdige 10. juli. Det er aarhusianerne Helle Rysholt og Mette Koudal, der står bag projektet, hvis mål er at skabe blivende streetart med noget på hjerte.

Når værkerne er færdige, kan du både se dem på egen hånd eller deltage i guidede walks arrangeret af ReThinkers. Du kan også læse mere om projektet på 17walls.dk