Økonomisk tryghed

covid-19

Økonomisk tryghed i en svær tid

16. marts 2020

Vi har indført nogle særlige tiltag, som vi stiller til rådighed for at hjælpe vores privat- og erhvervskunder.

En særlig situation kræver særlige tiltag. I Sparekassen har vi en klar målsætning om at have langvarige relationer med vores kunder. Det gælder naturligvis også i den helt ekstraordinære situation, som samfundet står i netop nu. Vi er meget opmærksomme på, at både privat- og erhvervskunder kan blive pressede af eksempelvis fyringer, manglende omsætning og andet. Derfor er vi også fuldt tilgængelige på telefoner og mails, ligesom vi afholder en række netmøder og fysiske møder med vores kunder.

Relationen til vores kunder skal ikke kun være langvarig, den skal også være personlig. Derfor tror vi heller ikke på, at det giver mening at give alle vores kunder den samme løsning på de aktuelle udfordringer, fordi hver eneste kundes situation er unik. Helt generelt er vi i stedet meget åbne for at finde gode fleksible løsninger for den enkelte.

Privatkunder

Nogle privatkunder kan i den kommende tid komme til at mangle noget af deres normale indkomst, fordi deres arbejdsplads er lukket ned. Nogle virksomheder kan også komme i så store problemer, at de bliver nødt til mere permanent at afskedige nogle af deres medarbejdere. Det er situationer, hvor vi er vant til at hjælpe vores kunder, og det er vi naturligvis også nu. Derudover har vi nogle særlige tiltag, som vi stiller til rådighed i den nuværende situation. Det er blandt andet:

  • Øget adgang til bevilget overtræk eller at forhøje eksisterende lån
  • Mulighed for at udskyde ydelser på lån i Sparekassen

Erhvervskunder

Mange erhvervskunder står i en usikker og vanskelig situation. Men det er også en situation, der er unik for hver enkelt virksomhed. Derfor ringer vi rundt til en lang række af vores kunder, så vi er sikre på, at vi hjælper dem bedst muligt gennem denne periode. Også i forhold til vores erhvervskunder har vi desuden en række redskaber, som vi kan bringe i spil, hvis der er behov for det hos den enkelte. Det kan eksempelvis være seks måneders afdragsfrihed på lån og leasingydelser, forhøjet kassekredit eller udvidet låneramme.

Er du usikker

Vi ønsker at give så stor økonomisk tryghed som muligt til vores kunder. Derfor er du naturligvis meget velkommen til at tage fat i os, hvis situationen giver dig anledning til bekymring for din eller din virksomheds økonomi. Stort set alle vores rådgivere er trods situationen til rådighed, selv om de eventuelt arbejder hjemme. Så du skal blot ringe på det nummer, du plejer, eller sende en mail til din rådgiver.

Som en del af Garant-millionen har Sparekassen Kronjylland uddelt 300.000 kr. til 10 fællesskaber, der alle er med til at inkludere og rumme mange forskellige mennesker.

Garant-millionen

Sparekassen Kronjylland støtter fællesskaber med 300.000 kroner

Dans, sang, teater, sport, spil, samvær og oplevelser. Gode fællesskaber findes i mange former, men fælles for dem er, at de øger menneskers trivsel og livskvalitet. Derfor har Sparekassen Kronjylland sat fokus på fællesskaber ved den første uddeling fra Garant-millionen, og det er nu kommet 10 fællesskaber til gavn.

Få ro i maven med et økonomisk overblik

Rådgivning

Kan du få pengene til at slå til?

Hvis energikrisen og de stigende priser udfordrer din økonomi for meget, så tag fat i din rådgiver. Så kan I sammen kigge på, hvad der skal til for, at du og din familie har råd til hverdagen, mens vinteren raser. Måske er den rette løsning for dig at sætte dit lån i Sparekassen på pause eller få et tjek af økonomien.

Nyheder

Ny opsparingskonto med renter

Nu kan du som privatkunde få en opsparingskonto, der giver positive renter - hvis du har din NemKonto hos os.

Undgå svindel

Digital sikkerhed

Sådan undgår du svindel og identitetstyveri

Vi, andre banker og offentlige myndigheder spørger aldrig om dine personlige oplysninger over mail, SMS eller opkald. Bliv klogere på, hvordan du undgår svindel og identitetstyveri - og passer på dine personlige oplysninger.