Covid-19

Undgå at blive udsat for coronafraud

Der findes desværre ingen grænser for svindleres kvaler eller mangel på medfølelse.

Senest kan flere myndigheder berette om og advare mod svindlere, som udnytter den nuværende situation med coronavirus.

Derfor bør du være ekstra kritisk, hvis du modtager SMS'er, emails eller telefonopkald, hvor du eksempelvis bliver bedt om at dele personlige oplysninger, NemID eller adgang til Netbank. En sundhedsperson, myndighed eller din bankmand vil aldrig bede om dit NemID.

Senest har Center for Cybersikkerhed været ude med en advarsel i disse corona tider.

Heldigvis er der masser af hjælp at hente, hvis du er i tvivl.

Tre tips til at undgå svindel (og coronafraud)

Hvis du har mistanke om, at du er blevet udnyttet eller svindlet, skal du straks spærre dit NemID og ringe til din rådgiver.
Spær dit NemID - klik her.

For virksomheder og ansatte


Fordi mange også arbejder hjemme og chefen nok ikke er fulgt med, kan du også risikere at blive udsat for "Jeg-er-din-chef"-svindel som i ferietider. Læs vores artikel om den type svindel her: Beskyt din virksomhed mod "jeg er din chef-svindel".

Har du problemer med betalingskort, Netbank eller Mobilbank uden for normal åbningstid, kan du ringe til vores hotline på 4470 2121.


Læs også

Repræsentantskabsvalg 2024

Nu kan vores garanter stemme til repræsentantskabsvalget 2024

Det betyder at de har direkte indflydelse på Sparekassens fremtid. Som garantsparekasse er Sparekassen Kronjylland nemlig selvejende. Det betyder, at ingen aktionærer står og kræver et stort overskud, så de kan få udbytte. Til gengæld er vi gennem demokratiske valg styret af kunderne. Det giver os mulighed for at tænke langsigtet til glæde for både kunder, medarbejdere og samfundet.

Om Sparekassen

Sparekassen Kronjylland har Danmarks mest tilfredse kunder

Både blandt privat- og erhvervskunder ligger Sparekassen Kronjylland nummer 1 i ny undersøgelse. EPSI har netop offentliggjort deres nyeste undersøgelse af tilfredsheden blandt danske bankkunder, og mens der generelt er lav tilfredshed, er situationen en ganske anden i garantsparekassen Sparekassen Kronjylland.

Klaus Skjødt

Om Sparekassen

Halvårsregnskab 2024: Godt første halvår

Sparekassen har haft et godt første halvår af 2024. Halvårsregnskabet byder både på et godt resultat og understreger en fortsat stærk vækst. I første halvår har Sparekassen fået mere end 3.000 flere kunder.

Sparekassen Kronjylland etablerer stort skov- og naturområde

Om Sparekassen

Sparekassen Kronjylland etablerer stort skov- og naturområde

Sparekassen Kronjylland har købt ca. 170 hektar landbrugsjord, som fremover skal gøre en forskel for både klima og natur. Med tiden bliver der også mulighed for gode naturoplevelser.