job_arbejdsplads

Amerikansk skulderklap til Sparekassen Kronjylland

Sparekassen Kronjylland modtog midt i marts en stor anerkendelse for sit høje kvalitetsniveau i betalinger til udlandet fra den amerikanske storbank JPMorgan Chase. Det skete i forbindelse med uddelingen af Best-In-Class MT103 STP-prisen (Straight Through Processing), som virksomheden siden 1997 har uddelt til sine samarbejdspartnere. Ved dette års award modtog Sparekassen Kronjylland en Elite Quality Recognition Award i kategorien MT103. MT103 indikerer, at det er en kunde-til-kunde betaling, mens STP angiver, at betalingen automatisk er gået igennem uden indgriben fra JPMorgan Chase.

Elite Quality Recognition Award gives kun til JPMorgan Chases samarbejdspartnere, der opnår en STP-rate, der er højre end 99 procent. Sparekassen har opnået en ekstraordinær STP-rate på 99,31 procent – en præstation, der vidner om et troværdigt pengeinstitut og en solid brancheaktør.

• I Sparekassen er vi meget stolte over sådan en anerkendelse fra den amerikanske storbank, da det vidner om, at vores Back Office afdeling leverer et flot stykke arbejde på internationalt niveau, som der bliver lagt mærke til ude i verden. Det er en flot blåstempling af det arbejde, der sikrer, at Sparekassens kunder kan handle med verden, fortæller Jacob Mørch Pedersen, der er funktionschef for Udland i Sparekassen Kronjyllands Back Office afdeling.
Som en del af Garant-millionen har Sparekassen Kronjylland uddelt 300.000 kr. til 10 fællesskaber, der alle er med til at inkludere og rumme mange forskellige mennesker.

Garant-millionen

Sparekassen Kronjylland støtter fællesskaber med 300.000 kroner

Dans, sang, teater, sport, spil, samvær og oplevelser. Gode fællesskaber findes i mange former, men fælles for dem er, at de øger menneskers trivsel og livskvalitet. Derfor har Sparekassen Kronjylland sat fokus på fællesskaber ved den første uddeling fra Garant-millionen, og det er nu kommet 10 fællesskaber til gavn.

Få ro i maven med et økonomisk overblik

Rådgivning

Kan du få pengene til at slå til?

Hvis energikrisen og de stigende priser udfordrer din økonomi for meget, så tag fat i din rådgiver. Så kan I sammen kigge på, hvad der skal til for, at du og din familie har råd til hverdagen, mens vinteren raser. Måske er den rette løsning for dig at sætte dit lån i Sparekassen på pause eller få et tjek af økonomien.

Ny opsparingskonto med renter

Nu kan du som privatkunde få en opsparingskonto, der giver positive renter - hvis du har din NemKonto hos os.

Undgå svindel

Digital sikkerhed

Sådan undgår du svindel og identitetstyveri

Vi, andre banker og offentlige myndigheder spørger aldrig om dine personlige oplysninger over mail, SMS eller opkald. Bliv klogere på, hvordan du undgår svindel og identitetstyveri - og passer på dine personlige oplysninger.