Djurssommerland16x9

covid-19

Djurs Sommerland slog dørene op seks uger forsinket

I Nordens største sommerland, Djurs Sommerland, har de længe trippet efter at skyde sommersæsonen i gang.

På grund af COVID-19 har de måttet væbne sig med tålmodighed.

Den aktuelle situation i Danmark ændrer sig hele tiden, og det har været udfordrende for Djurs Sommerland at navigere i.

- Vi har hele tiden skullet - og skal fortsat - forholde os til den aktuelle situation. Samtidig er der et stort arbejde forbundet med at skulle åbne op for en ny sæson. Der har været mange forberedelser - både i forhold til vedligehold af forlystelser og planlægning og klargøring af parken, så den visuelt tager sig flot ud. Derudover har COVID-19 skabt en del uvished og nye restriktioner, vi også skulle forholde os til, fortæller Henrik B. Nielsen, administrerende direktør i Djurs Sommerland.

Gentagende udskydninger af sæsonåbningen i Djurs Sommerland skabte også udfordringer for både parkens sæsonmedarbejdere og fastansatte medarbejdere.

- Oprindeligt havde vi planlagt, at vi skulle åbne 2. maj. Da vi fik at vide, at vi ikke måtte åbne, sendte vi nogle kollegaer hjem på kompensationsordning. Eftersom genåbningen blev udskudt igen, har vi været nødsaget til at sende medarbejdere hjem og tilbagekaldt dem flere gange. Med 650 medarbejdere har det givet nogle udfordringer i forhold til ansættelser og vagtplaner, men vi har forsøgt at navigere i det, så godt vi kunne, siger Henrik B. Nielsen.

En forsvarlig genåbning

Til stor glæde for både medarbejdere og gæster kunne Djurs Sommerland genåbne parken 11. juni. Djurs Sommerland har sammen med andre forlystelsesparker i Danmark arbejdet på en plan for en forsvarlig genåbning af forlystelsesparkerne i Danmark.

- Vi har været i tæt kontakt med myndighederne herunder Erhvervsministeriet, hvorfra vi også har fået nogle retningslinjer, som vi skal efterleve. Parkoplevelsen minder for gæsterne meget om tidligere år, men vi skal som park sørge for, at gæsterne holder afstand og spritter hænder. Det skal være en sikker oplevelse for både gæster og personale, slår Henrik B. Nielsen fast.

Djurs Sommerland råder over et stort areal, så der er rigeligt med plads til, at både gæster og medarbejdere kan holde den krævede minimumsafstand. Det øgede fokus på at skabe en god og tryg oplevelse har i høj grad smittet af på gæstetilfredsheden.

- Genåbningen var meget vellykket. Vores gæster har været glade for, at Djurs Sommerland er åbnet igen, så gæstetilfredsheden er rigtig høj. Derudover måler vi på gæsternes tilfredshed med de COVID-19 tiltag, vi har gjort i parken, og dem er de også rigtig tilfredse med, fortæller Henrik B. Nielsen.

Forlænger sommersæsonen

Bag den store begejstring for langt om længe at have skudt sommersæsonen i gang kan der dog også spores en vis ærgrelse over de konsekvenser, som de seks ugers ufrivillig nedlukning har medført.

- Vi gik glip af en rigtig god måned, selvom vi kun havde planlagt at holde parken åben i weekender og på helligdage. I perioden, hvor vi var nødsaget til at holde lukket, skulle vi have haft 100.000 besøgende gæster, fortæller Henrik B. Nielsen.

Den forsinkede sæsonåbning gør, at Djurs Sommerland har valgt at forlænge sæsonen i den anden ende. Oprindeligt var planen at lukke parken 13. september, men sæsonen forlænges med de to sidste weekender i september.

 

Læs også

Repræsentantskabsvalg 2024

Nu kan vores garanter stemme til repræsentantskabsvalget 2024

Det betyder at de har direkte indflydelse på Sparekassens fremtid. Som garantsparekasse er Sparekassen Kronjylland nemlig selvejende. Det betyder, at ingen aktionærer står og kræver et stort overskud, så de kan få udbytte. Til gengæld er vi gennem demokratiske valg styret af kunderne. Det giver os mulighed for at tænke langsigtet til glæde for både kunder, medarbejdere og samfundet.

Om Sparekassen

Sparekassen Kronjylland har Danmarks mest tilfredse kunder

Både blandt privat- og erhvervskunder ligger Sparekassen Kronjylland nummer 1 i ny undersøgelse. EPSI har netop offentliggjort deres nyeste undersøgelse af tilfredsheden blandt danske bankkunder, og mens der generelt er lav tilfredshed, er situationen en ganske anden i garantsparekassen Sparekassen Kronjylland.

Klaus Skjødt

Om Sparekassen

Halvårsregnskab 2024: Godt første halvår

Sparekassen har haft et godt første halvår af 2024. Halvårsregnskabet byder både på et godt resultat og understreger en fortsat stærk vækst. I første halvår har Sparekassen fået mere end 3.000 flere kunder.

Sparekassen Kronjylland etablerer stort skov- og naturområde

Om Sparekassen

Sparekassen Kronjylland etablerer stort skov- og naturområde

Sparekassen Kronjylland har købt ca. 170 hektar landbrugsjord, som fremover skal gøre en forskel for både klima og natur. Med tiden bliver der også mulighed for gode naturoplevelser.